2015-12-22

Skargi i wnioski

Podlaski Wojewódzki Konserwator Zabytków w Białymstoku lub Zastępca PWKZ oraz Kierownicy Delegatur przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach 10.00 - 16.30.

W przypadku, gdy dzień wyznaczony do przyjmowania w sprawach skarg i wniosków jest ustawowo wolny od pracy, interesanci przyjmowani są w następnym dniu roboczym.

Przyjęcia interesantów odbywają się w pok. 101 Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Białymstoku.

Aby ustalić termin i godzinę wizyty należy zgłosić się osobiście do Urzędu (pokój nr 101) lub telefonicznie pod numerem (85) 74-12-332 - określając przedmiot sprawy.

Skargi i wnioski można składać codziennie w godzinach pracy Urzędu i Delegatur.

Osobą wyznaczoną do przyjmowania i koordynowania rozpatrywania załatwiania skarg i wniosków jest starszy inspektor ds. organizacyjno-kadrowych - Monika Bekier-Kozłowska.

Skargi i wnioski kierowane do Konserwatora podlegają rejestracji w rejestrze skarg i wniosków Urzędu prowadzonym przez stanowisko do spraw organizacyjnych i kadrowych. Rejestracji podlegają skargi i wnioski wnoszone pisemnie, telegraficznie, pocztą elektroniczną, dalekopisem lub telefaksem, a także ustnie do protokołu.

Skargi i wnioski kierowane do Kierowników Delegatur rejestrowane są w rejestrach skarg i wniosków Delegatury.

Skargi i wnioski składane w Delegaturach przesyłane są niezwłocznie Konserwatorowi wraz z wyjaśnieniem sprawy i propozycją jej załatwienia.

Załatwianie skarg i wniosków Konserwator lub Zastępca oraz Kierownicy Delegatur powierzają imiennie wyznaczonym pracownikom.

Załatwianie skarg i wniosków powinno polegać na rozpatrzeniu wszystkich okoliczności sprawy, jej rozstrzygnięciu, wydaniu poleceń lub dokonaniu odpowiednich wystąpień, usunięciu stwierdzonych uchybień i przyczyn ich powstania oraz zawiadomieniu osób zainteresowanych o sposobie załatwienia.

Skargi i wnioski, które nie wymagają postępowania wyjaśniającego, powinny być rozpatrzone i załatwione niezwłocznie, nie poźniej jednak niż w terminie miesiąca od dnia wpływu do Urzędu.

Skargi lub wnioski adresowane do właściwego organu i przesłane w odpisie od innego organu - rozpatruje i załatwia w ramach swojej właściwości organ, do którego było adresowane.